Het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxivervoer is opgeheven sinds 1 januari 2023.

Ook deze website (www.taxiklacht.nl) en de telefonische meldlijn zijn niet langer actief.

As of January 1 2023 the Dutch national complaints reporting centre for taxi transport (Meldpunt Taxiklacht) has ceased to exist.

The website www.taxiklacht.nl and telephone hotline are no longer in use.

Heeft u een klacht over een taxirit?

Neem dan rechtstreeks contact op met het betrokken taxibedrijf. Iedere taxionderneming is wettelijk verplicht om klachten van consumenten in behandeling te nemen en af te handelen.


Komt u er met het taxibedrijf niet uit?

Stap dan naar de Geschillencommissie.

Do wish to report a complaint about a taxi ride?

Complaints about taxi rides should be submitted directly to the taxi driver or to the taxi company. The taxi company is legally obligated to handle the complaint.


Not satisfied with the way the taxi company handles your complaint?

In that case you have the opportunity to present it to a disputes committees.

Geschillencommissies

Disputes committees

Taxibedrijven die over het keurmerk TX Keur beschikken en bedrijven die lid zijn van brancheorganisatie KNV Zorgvervoer en Taxi maken gebruik van een eigen geschillencommissie.

Klik hier voor meer informatie

If your complaint involves a taxi company that holds the national quality mark of ‘TX Keur’ or involves a taxi company that is a member of the Dutch trade association ‘KNV Zorgvervoer en Taxi’ please contact this disputes committees.

Click here for more information

Taxibedrijven die niet over het keurmerk TX Keur beschikken en ook geen lid zijn van brancheorganisatie KNV Zorgvervoer en Taxi maken gebruik van deze geschillencommissie.

Klik hier voor meer informatie

If your complaint involves a taxi company that does not hold the national quality mark of ‘TX Keur’ or is not a member of the Dutch trade association ‘KNV Zorgvervoer en Taxi’ please contact this disputes committees.

Click here for more information