Zo meld u een klacht over een taxirit 

Het is van belang dat wij over zoveel mogelijk gegevens van de vervoeder beschikken dus zorg dat u deze bij de hand hebt, bijvoorbeeld:

  • Een printbon of een bevestigingsmail van uw reservering: stuur deze  dan mee (of een foto ervan).
  • Reist u met een regiotaxi, dan ontvangen wij graag uw pasnummer.


Een klacht indienen kan op 2 manieren

Met het formulier

U kunt uw klacht registreren door op de link hierboven te klikken en het formulier in te vullen. Onze medewerkers gaan er dan mee aan de slag. Bevestig uw melding via de link die u per email ontvangt. Wij zetten de klacht door aan de taxivervoerder waarover de klacht gaat. Wij vragen het bedrijf binnen twee werkweken contact met u op te nemen.

Telefonisch (€0,70 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten)

Wij staan u persoonlijk te woord en registreren uw klacht. Zorg dat u de zoveel mogelijk relevante gegevens bij de hand hebt. Dit is bijvoorbeeld een printbon van de taxirit, reserveringsgegevens of uw pasnummer als het een regiotaxi betreft.
Mocht u geen persoonlijk contact willen met de taxivervoerder, dan kunt u dit aangeven bij uw registratie.
 

Opvolging van uw klacht

De medewerkers van het klachtenmeldpunt bepalen niet of een klacht gegrond of ongegrond is. Dat doet de taxiondernemer waarover de klacht is gemeld, of eventueel een klachtencommissie waar de ondernemer zijn klachtenafhandeling heeft ondergebracht.

Niet eens/ontevreden met de manier van afhandelen van de klacht?

Dan ontstaat er een geschil. Geschillen kunt u voorleggen aan de geschillencommissie waar de ondernemer bij is aangesloten. Dit voorleggen is niet gratis, voor het voorleggen van een klacht betaalt u €52 klachtengeld. Dit bedrag krijgt u terug als u in het gelijk wordt gesteld.

De termijn om een geschil aan de Geschillencommissie voor te leggen is 12 maanden vanaf het moment dat u voor het eerst uw klacht bij de vervoerder of het landelijk klachtenmeldpunt heeft voorgelegd.